Social Service and Judicial Power: approaches to a
permanent education agenda
Mariana
Pires Borbaa
http://orcid.org/0000-0002-1151-7799
Rosa
Maria Castilhos Fernandesb
http://orcid.org/0000-0001-5499-714X
Resumo: O
texto socializa reflexões sobre o trabalho profissional junto as necessidades sociais
judicializadas que requerem dos assistentes sociais no Poder Judiciário um conjunto
de conhecimentos e competências. A Educação Permanente surge como proposta pedagógica
de formação dos trabalhadores com função mediadora capaz de propor respostas
competentes às exigências éticas e políticas da profissão. A construção
coletiva de uma agenda de educação permanente é um desafio para os assistentes
sociais.
Palavras-chave:
Serviço Social. Poder Judiciário. Educação permanente.
Abstract:
The text shares reflections about the professional work with the judicialized
social needs and that require the
social workers in the Judiciary Power a set of
knowledge and skills. Permanent
Education emerges as a pedagogical proposal for the
training of workers and has a
mediating function capable of proposing competent
answers to the ethical and political
demands of the profession. The collective construction of a permanent education
agenda has become a challenge for social workers.
Keywords:
Social Service. Judicial power. Permanent education.
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