Social Service and Judicial Power: approaches to a
permanent education agenda
Mariana Pires Borbaa
http://orcid.org/0000-0002-1151-7799
Rosa Maria Castilhos
Fernandesb
http://orcid.org/0000-0001-5499-714X
Resumo: O
texto socializa reflexões sobre o trabalho profissional junto as necessidades sociais
judicializadas que requerem dos assistentes sociais no Poder Judiciário um conjunto
de conhecimentos e competências. A Educação Permanente surge como proposta pedagógica
de formação dos trabalhadores com função mediadora capaz de propor respostas
competentes às exigências éticas e políticas da profissão. A construção
coletiva de uma agenda de educação permanente é um desafio para os assistentes
sociais.
Palavras-chave: Serviço
Social. Poder Judiciário. Educação
permanente.
Abstract: The text shares reflections about the professional
work with the judicialized social needs and that require the social workers in
the Judiciary Power a set of knowledge and skills. Permanent Education emerges
as a pedagogical proposal for the training of workers and has a mediating function
capable of proposing competent answers to the ethical and political demands of
the profession. The collective construction of a permanent education agenda has
become a challenge for social workers.
Keywords: Social Service. Judicial power. Permanent
education.
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